Regulamin plebiscytu

Regulamin Plebiscytu
na Najlepszego Nauczyciela Akademickiego
Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
“Belfer UWM 2025 roku”

§1 Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Plebiscytu na Najlepszego Nauczyciela Akademickiego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (zwanego dalej: Plebiscytem), pod nazwą “Belfer UWM 2025 roku” jest Rada Uczelniana Samorządu Studenckiego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (zwana dalej: „RUSS UWM w Olsztynie” lub „Organizatorem”), reprezentowana przez Przewodniczącego RUSS UWM w Olsztynie. Współorganizatorem Plebiscytu jest Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie z siedzibą przy ul. M. Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn.
  2. Celem Plebiscytu jest wyłonienie najlepszego Nauczyciela Akademickiego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w 2025 roku.
  3. Plebiscyt przeprowadzany jest zgodnie z formułą określoną przez Organizatora, obejmującą ściśle określone terminy poszczególnych etapów głosowania.
  4. Plebiscyt nie stanowi gry losowej w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych Dz.U. 1992 nr 68 poz. 341 ze zm.
  5. Edycje Plebiscytu odbywają się regularnie, co roku, przy czym poprzez w/w okres rozumie się rok kalendarzowy.
  6. Szkoła Zdrowia Publicznego uczestniczy w Plebiscycie na zasadach Wydziału.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości oraz przynależności osób głosujących do społeczności akademickiej i/lub wydziałowej, w szczególności w przypadku podejrzenia nieuczciwej rywalizacji. Weryfikacja może zostać przeprowadzona z inicjatywy Organizatora lub na pisemny wniosek strony zainteresowanej. W przypadku stwierdzenia oszustwa lub nieuprawnionego reprezentowania Wydziału, Organizator dyskwalifikuje dany Wydział oraz nominowanego przez jego studentów kandydata, pozbawiając go ewentualnie zdobytych tytułów. Decyzja Organizatora jest ostateczna.

§2 Warunki konkursu

  1. Konkurs składa się z trzech etapów:
    1. Etap I – zgłaszenie kandydatur na Belfra w obrębie Wydziału. Spośród nadesłanych kandydatur Rada Wydziałowa Samorządu Studenckiego (zwana dalej RWSS) wybiera 3 kandydatury, które przechodzą do kolejnego etapu.
    2. Etap II – wybór Belfra w obrębie Wydziału spośród trzech  kandydatów.
    3. Etap III – wybór Belfra w obrębie całego Uniwersytetu, spośród 16 kandydatów (po jednym z każdego Wydziału).
  2. Szczegółowe zasady przeprowadzenia Etapu I:
    1. Zgłaszanie kandydatur odbywa się poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej www.belfer.uwm.edu.pl
    2. Prawidłowe zgłoszenie kandydatury polega na:
      1. podaniu tytułu lub stopnia naukowego oraz imienia i nazwiska zgłaszanego kandydata;
      2. podaniu imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numeru indeksu osoby zgłaszającej;
      3. wskazaniu Wydziału, na którym studiuje zgłaszający;
      4. przedstawieniu uzasadnienia wyboru zgłaszanego kandydata.
    3. Zgłoszenia przyjmowane będą w terminie od 25 listopada 2025 roku, godziny 8:00, do 30 listopada 2025roku, godziny 23:59.
    4. Zgłoszenia w Etapie I na bieżąco przekierowywane będą do RWSS w zależności od Wydziału, którego zgłoszenie będzie dotyczyć.
    5. Przewodniczący RWSS przygotowuje listę zgłoszonych kandydatów wraz z uzasadnieniami oraz organizuje zebranie, na którym spośród nadesłanych kandydatur, członkowie RWSS z głosem stanowiącym dokonają wyboru 3 kandydatur.
    6. Przewodniczący RWSS przedstawia listę zgłoszonych kandydatów wraz z uzasadnieniem członkom RWSS z głosem stanowiącym. Każdy członek z głosem stanowiącym może oddać głos na jednego kandydata. Głosowanie odbywa się w sposób jawny.
    7. Do kolejnego etapu przechodzą 3 kandydatury, które sumarycznie otrzymają największą liczbę głosów.
    8. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego RWSS.
    9. W przypadku, gdy liczba zgłoszeń jest mniejsza niż trzy lub zgłoszenia się powtarzają, członkowie RWSS z głosem stanowiącym powinni przedstawić własne propozycje kandydatów, aby ostateczna liczba kandydatur do etapu II zawierała trzy kandydatury.
    10. Przewodniczący RWSS zawiadamia trzech wyłonionych kandydatów w celu uzyskania ich pisemnej  zgody na udział w kolejnych etapach Plebiscytu. W przypadku brakuj zgody, procedurta jest powtarzana z kolejnymi kandydaturami, aż do uzyskania ostatecznej listy 3 kandydatów.
    11. Przewodniczący RWSS przekazuje w terminie do 3 grudnia 2025 roku, godziny 20:00 kompletną informację drogą mailową Przewodniczącemu RUSS UWM w Olsztynie, obejmującą:
      1. listę trzech kandydatów zawierającą tytuł naukowy, imię oraz nazwisko każdego z nich;
      2. trzy opisy (po jednym dla każdego) kandydatów, przygotowane przez RWSS, każdy opis powinien zawierać od 600 do 700 znaków ze spacjami
    12. Ostateczna lista kandydatów ze wszystkich wydziałów zostanie opublikowana na stronie BELFER UWM www.belfer.uwm.edu.pl w formie wpisu, w terminie do 5 grudnia 2025 roku włącznie.
  3. Szczegółowe zasady przeprowadzenia Etapu II:
    1. Głosowanie na Belfra w obrębie Wydziału odbywa się za pośrednictwem aplikację umieszczoną na stronie internetowej www.belfer.uwm.edu.pl
    2. Głosowanie odbędzie się w terminie od 8 grudnia 2025 roku, godziny 8:00, do 12 grudnia roku, godziny 23:59
    3. Aby wziąć udział w głosowaniu należy posiadać uczelniane konto na platformie Microsoft z domeną e-mailową @student.uwm.edu.pl lub @uwm.edu.pl lub @pracownik.uwm.edu.pl
    4. Głosować mogą wyłącznie osoby przynależne do społeczności akademickiej danego Wydziału.
    5. O przynależności głosujących do społeczności akademickiej UWM w Olsztynie decyduje RUSS UWM w Olsztynie na podstawie danych zebranych w aplikacji do głosowania.
    6. RUSS UWM w Olsztynie, w przypadku jakichkolwiek roszczeń stron, zastrzega sobie prawo do zachowania poufności danych osób głosujących bez konieczności podawania przyczyny.
    7. W trakcie trwania Etapu II dopuszcza się oddanie jednego głosu.
    8. Wyniki głosowania w ramach II etapu zostaną opublikowane na stronie BELFER UWM www.belfer.uwm.edu.pl w formie wpisu, w terminie do 20 grudnia 2025 roku włącznie.
  4. Szczegółowe zasady przeprowadzenia Etapu III:
    1. Głosowanie na Belfra w obrębie Uniwersytetu odbywa się za pośrednictwem aplikacji umieszczonej na stronie internetowej www.belfer.uwm.edu.pl
    2. Głosowanie odbędzie się w terminie od 12 stycznia 2026 roku, godziny 8:00, do 16 stycznia 2026 roku, godziny 23:59.
    3. Aby móc wziąć udział w głosowaniu należy posiadać uczelniane konto na platformie Microsoft  z domeną e-mailową @student.uwm.edu.pl lub @uwm.edu.pl lub @pracownik.uwm.edu.pl Głosować mogą wyłącznie osoby przynależne do społeczności akademickiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
    4. O przynależności głosujących do społeczności akademickiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie decyduje RUSS UWM w Olsztynie na podstawie danych zebranych w aplikacji do głosowania.
    5. RUSS UWM w Olsztynie, w przypadku jakichkolwiek roszczeń stron, zastrzega sobie prawo do zachowania poufności danych osób głosujących bez konieczności podawania przyczyny.
    6. 7. W trakcie trwania Etapu III dopuszcza się oddanie jednego głosu dziennie. Wyniki głosowania w ramach III etapu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali w dniu 28 stycznia 2026 roku. Organizator zastrzega prawo do ogłoszenia wyników głosowania w innej formie.
  5. Kandydaci:
    1. Każdy nauczyciel akademicki, zatrudniony przez UWM w Olsztynie może zostać nominowany do udziału w Plebiscycie przez studentów każdego Wydziału, na którym realizuje swoje pensum dydaktyczne w roku akademickim 2025/2026.
    2. Kandydat może zostać reprezentantem studentów tylko jednego wydziału w danej edycji Plebiscytu.
    3. Nauczyciel akademicki, który został wybrany przez swój wydział do uczestnictwa w III etapie Plebiscytu „Belfer” nie może brać udziału w kolejnej edycji tego konkursu.
    4. Zgoda na udział w Plebiscycie obliguje kandydata do współpracy z Organizatorem oraz udziału w sesji zdjęciowej, filmowej oraz udzieleniu wywiadu w terminach wyznaczonych przez Organizatora. W przeciwnym wypadku Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji kandydata.
  6. Nagrody:
    1. Wszystkie nagrody przyznawane w ramach Plebiscytu ufundowane są przez Organizatora, Współorganizatora lub Sponsorów danej edycji konkursu.
    2. Laureat nie może przenieść praw do nagrody na osoby trzecie. Laureat ma możliwość zrzeczenia się prawa do nagrody, składając Organizatorowi stosowne oświadczenie w formie pisemnej.

 

§3 Postanowienia końcowe

  1. Uczestnicy Plebiscytu, zarówno głosujący studenci, jak i nominowani kandydaci, zobowiązani są do przestrzegania zasad fair play.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu głosowań lub formuły konkursu oraz zmiany wybranych punktów niniejszego Regulaminu na każdym etapie Plebiscytu.
  3. W sprawach nieujętych w Regulaminie decyzje podejmuje Organizator Plebiscytu.

 

Polityka prywatności